Com funciona l’algorisme d’Instagram?

Algoritme d'Instagram

En els últims mesos, Instagram ha sofert moltíssims canvis, per a bé i per a “mal”. Una dels dubtes que molts usuaris i empreses té, és saber com funciona l’Algorisme d’Instagram.

Us haureu donat compte, que des de fa ja un temps, les publicacions no apareixen de forma cronològica, al contrari, apareixen d’una forma “aleatòria”

Això, es deu a l’algorisme que utilitza Instagram per a mostrar les publicacions, igual que Facebook o altres xarxes socials.

La intenció d’Instagram, sense ser la més encertada, és que només vegis les publicacions que són rellevants per a tu, i utilitza un algorisme basat en diversos factors, que fins al moment, la pròpia xarxa social s’havia resistit a donar a conèixer.

Fa uns dies, Instagram va donar a conèixer els detalls de les variables que té en compte a l’hora d’ordenar i mostrar les publicacions. Anem allà:

Quines variables té en compte l’algorisme d’Instagram?

Per a ordenar el feed de publicacions, Instagram utilitza el  “machine learning”, que es basa en l’aprenentatge automàtic segons l’ús o historial de cada usuari.

Interès

Instagram contempla el contingut que anteriorment li ha agradat a l’usuari per a determinar el què li interessa més veure sobre la base dels post actuals dels seus contactes i que encara no ha vist.

Actualitat

Instagram també dóna importància a l’actualitat dels continguts, mostrant abans aquells més recents que els que porten dies o setmanes publicats.

Interacció

Instagram prioritza la forma en la qual l’usuari ha interactuat amb els seus seguidors en el passat, valorant els em agrada i comentaris que s’hagin realitzat, mostrant les publicacions dels perfils amb més interacció passada en primeres posicions.

Freqüència

L’aplicació té en compte cada quant temps s’accedeix i es mostren els millors continguts des de l’última connexió.

Seguidors

També se seleccionen els continguts de tots els seguidors que té un usuari. Això fa que quanta més persones se segueixin, en teoria, menys continguts de cadascuna d’elles es mostraran.

Ús

Instagram també valora el temps d’ús de cada usuari, valorant a usuaris i continguts amb els quals s’interactua quan es passa poc temps en l’aplicació de forma diferent als que s’interactua quan es passa més temps veient fotos i vídeos.

Instagram assegura que no amaga publicacions

Instagram assegura que no amaga cap de les publicacions dels usuaris als quals seguim i que si fem suficient scroll, veuríem la totalitat de les publicacions dels nostres contactes, no de forma cronològica, però si les veuríem totes.

A més, ha assenyalat que no es dóna més importància a cap mena de contingut: imatges vsvídeos o viceversa. No obstant això, si té en compte el tipus de continguts amb els quals interactua més l’usuari per a mostrar més o menys publicacions de cadascuna de les opcions.

 

Què us sembla la forma que ordena instagramvostre feed ?

 

 


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

I accept the Privacy Policy if( get_option( 'gdpr_consent_until_display' ) === '1' ){ ?>* for } ?> if( get_option( 'gdpr_consent_until_display' ) === '1' ){ ?> Click to select the duration you give consent until. } ?>